Svět je               velké               video!

T U R E C K O 2009

21. února 2010 v 18:14 | F r e d y x |  Cestování světem

Koncem roku 2009 jsem měl možnost podívat se na některá zajímavá místa v jižním Turecku. Pochopitelně jsem tuto možnost využil i k pořízení videozáznamu z navštívených míst.

Naši okružní cestu jižním Tureckem jsme zahájili v hlavním městě turecké riviery v ANTALYI.

2. den jsme navštívili město MYRA, kde jsme se podívali na skalní hroby patřící k nejúchvatnějším pozoruhodnostem Turecka. V Myře jsme se podívali i do kostela sv. Mikuláše, ve kterém tento světec působil a byl zde i údajně pohřben.

3. den jsme navštívili oblast Lýkie a podnikli v deštivém počasí plavbu malou lodí po vodách řeky DALYAN zarostlých rákosím. Lodí jsme se dostali i na Želví pláž na konci laguny. Pláž je známá tím, že zde v květnu kladou vejce velké mořské želvy.

4. den následovala návštěva starověkého města EFES, kde se soustředil najvětší počet vykopávek v celé Evropě. Zachovaly se zde základy města i některé význačné historické stavby.
Dominantou je nejzachovalejší stavba a to Celsova knihovna. Nedaleko vykopávek města Efes se nachází i pozůstatky baziliky sv. Jana křtitele a téměř neporušená stavba mešity ISA BEJE, kterou jsme zhlédli zvenčí i zevnitř. Nyní tato mešita slouží již jen pro turisty.

5. den naše cesta vedla nádherným meandrem do starověkého města HIERAPOLIS, kde jsou rozsáhlé archeologické vykopávky. Nedaleko Hierapolisu leží jeden ze světoznámých přírodních úkazů a to areál PAMUKKALE - česky "bavlněný zámek". Již z dálky jsou vidět jeho sněhobílé sintrové terasy, které vznikly usazováním stékající termální vody. Po těchto terasách jsme brouzdali bez bot a zblízka obdivovali tuto nádheru.

6. den jsme cestou zpět do Antalye projížděli pohořím TAURUS, po cestě jsme navštívili tkalcovnu koberců a seznámili se s postupem výroby tureckých koberců, které jsou sice méně známé, ale nezadají si s perskými koberci co do krásy i kvality.

7. den vedla naše cesta do ANTALYE. Je to nejkrásnější město turecké riviery s minarety, bazary, rušným životem a bohatými možnostmi nákupů i posezení. V zimě zde nikdy neklesne teplota pod 15 stupňů a i když se v zimě nedá koupat, přesto je zde velmi příjemné podnebí zejména pro nás středoevropany.

Cestu do Jižního Turecka vám mohu s klidným svědomím vřele doporučit. Je zde nádherná krajina, krásné pobřeží Středozemního moře a hodně archeologických památek. Například u města Efes je k vidění poslední zachovalý mramorový sloup jednoho ze starověkých sedmi divů světa - Artemidina chrámu. Zdejší obyvatelé jsou srdeční a podmínky pro turistický ruch se zlepšují i díky dotacím z fondů EU. Na mnoha místech vládne stavební ruch a staví se nové moderní silnice.

F O T O A L B U M z fotek pořízených na zájezdě do jižního Turecka umístněných na serveru rajče.net si můžete prohlédnout kliknutím na t e n t o o d k a z.

A protože jsme na stránkách videofanatika, tak kromě fotografií jsem zde umístnil i krátké video ze zájezdu do jižního Turecka ze serveru STREAM:

a tentýž film ze serveru DAILYMOTION:

a tentýž film ze serveru YOU TUBE:

Doufám, že se vám bude tento filmeček líbit a že si jej pustíte až do konce. Trvá jen 10 minut! A můžete si na přehrávači Stream, Dailymotion nebo You Tube kliknout na vyšší kvalitu videa t.j. HQ, resp.480 p, pokud máte alespoň průměrně rychlé internetové připojení.

Zdraví Vás Fredyx.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.